Perşembe, Ağustos 17, 2006

çocukluk hatırası işte!

80lerin çocuk oyuncaklarının en güzellerinden biriydi bilyalı kaykaylar. bizde tornet derdik. asvalt yolda ne güzel giderdi. yokuş bir asvalt yol seçilir. yokuş başına mahalle de ne kadar çocuk varsa dizilir, aramızda yarış yapardık. bilyaları makina tamir eden dükkanlardan alırdık.gövde kısmını olşturan tahtaları yeni başlayan inşaatlardan temin ederdik.:)) bekçilerle bu arada yakalamaca oyunu başlardı. gövde 1-1,5m uzunluğunda eni 50 cm olan tahtadan oluşurdu. arkaya tornetin eni uzunluğunda genişliği 10-15 cm bir tahta çakılır. iki bilya yerleştirilirdi. ön kısmına da ufak bir tahta daha monte edilir, eni gövde tahtadan uzun olurdu. bu kısım tornete yön vermede kullanılırdı. tornete oturulduğunda ayaklar buraya konur, ortasında bir bilya daha bulunurdu.sol ayağın geldiği kısım tornet gövdesine çivi ile sabitlenir, sağ uca çivi çakılmazdı. sağ ayağın konulduğu kısımla, öne çakılan tahta yukarı aşağı çekilerek tornete yön verilirdi. o zaman asvaltta çok değerliydi. mahalleli asvalt deforme oluyor diye tornet kullanmamıza kızarlardı. çıkardığı ses de cabası tabi:)))
hatta elvan amca vardı az dayak yemedik ondan. Palazlanırdık sonra kaçardık o olmasa oğlu vardı kovalardı bizi.
Rahat rahat söyleyemedim bugüne kadar.
Sudan ucuz elvaaaaaaaan iyi gazozzzz elvaaaaaaaaaaaaan
(sözüm meclisden dışarı)
:)

5 yorum:

Adsız dedi ki...

TORNET Bİ AYRIYDI BE...ŞİMDİLERDE YOK ARTIK.BİZ MAHALLEDEKİLERDEN DEĞİLDE GENELDE ANNELERİMİZDEN FIRÇA YERDİK PANTOLONLARIMIZI YIRTIYORUZ DİYE.EN ZEVKLİ YANIDA YOKUŞ AŞAĞI İNDİĞİN TORNETİ YOKUŞ YUKARI SIRTINA ALIP ÇIKMAKTI.TORNETTE HAYAT MÜŞTEREKTİR DİYORMUŞ DEMEKKİ:)İNERKEN BEN SENİ TAŞIDIM ÇIKARKEN SEN BENİ...!

Unknown dedi ki...

ya benim hiç böle ilginç çocukluk anılarım yok.

Ersin Eser dedi ki...

ilginçmi?

Ersin Eser dedi ki...

ah meltem(im) ah,
ilginç tabi.
çocukluğunu yaşayamadan neredeyse doktor oldun.

biz o günleri gördük. yaşadık.

nasıl özlüyorum anlatamam o günleri...

Unknown dedi ki...

bende çocuk oldum da ne bilim öyle olmadı benim çocukluğum daha durgundum sanırım.